Edebiyat

Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar PDF indir

Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar PDF Oku indir, Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar kitabı TÜRKÇE sayfadan oluşmakta ve Kitap Kağıdı boyutundadır. Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar kitabının kapağı ise 328 özelliğine sahiptir. 9786059279079 dilinde yazılmış olan Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar kitabını 21.10.2024 numarasıyla kontrolünü yapabilirsiniz. Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar kitabını PDF indir.

Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar PDF

19. yüzyılın ikinci yarısının edebî eserlerine ilgi duyanlar, “edebî izlenimcilik” kavramıyla mutlaka karşılaşmıştır. Lakin hemen bütün sanat dallarına yansıyan bu akıma dair tanımlar bi hayli çelişkilidir. Güncel eleştiri ortamında da belirsizliğini korumaya devam eden ve çoğunlukla “izlenimci eleştiri”yle karıştırılan edebî izlenimcilik, birkaç çalışma dışında edebî eserlerin izlenimcilik yönünden değerlendirilmediği veya izlenimciliğin yerinin halen tespit edilemediği Türkçe literatürde iyice müphem hale gelir. Ülkemiz teori ve eleştiri ortamında izlenimciliğe yeterince yer verilmeyişi, onun mühim bir eğilim olarak görülmeyişinden değil, natüralizm ile sembolizm arasındaki ara akım olma konumunun muğlaklığından kaynaklanır. Zira meydana geldiği zamanlarda natüralizmin sınırları içinde kaybolmuş, sonraki gelişim sürecinde ise sembolizme bulanmış olan izlenimciliğin kendine özgü ilke ve metotlarıni ayıklayıp belirginleştirmek bi hayli zordur.
 
Edebî izlenimcilik ile alakalı büyük bir boşluğu doldurmayı amacında olan bu kitap hem şekil hem de içerik düzleminde Alphonse Daudet’nin Tarasconlu Tartarin’ini örnekseyen Araba Sevdası’nın, empresyonist resmin ilkeleri ışığında yazıldığını ortaya koymaktadır. Yazarın ressama, kalemin de fırçaya dönüştüğü “écriture artiste” adlı bu yazma tarzında “gün ışığı” romanın odağı haline gelir. Romandaki her ayrıntı, ışığı alış tarzına göre şekillenir. Atmosferik koşullar ise roman figürünün yanılsamalarının esas sebebidir. Işığın doğada yaptığı titreşimlere benzer asimetrik ve dalgalı etkileri metnin sayfa yüzeyine taşıyan bu yazı stili hem Tarasconlu Tartarin’de hem de Araba Sevdası’nda bitmemiş ifadelere, kesintili cümlelere, enteresan sözcüklere ve birbiriyle anlamsal ilişkisi bulunmayan tutarsız ve kopuk bir sözdizimine zemin hazırlar. Yoğun olarak kullanılan virgüller, noktalar veya kısa çizgiler ise tuvale gelişigüzel atılan bi hayli hızlı fırça darbelerine karşılık gelir. Dilin kaidelerinı bilinçli olarak bozan, bundan dolayı yazıya empresyonist resmin “eskiz” niteliğini kazandıran bu yazış stili, şimdiye kadar Türkçe literatürde Araba Sevdası’nın başkişisinin “bilinç akışı”nı vermek maksadıyla kullanıldığı söylenegelen tekniğin aslında -“edebî izlenimcilik” kapsamı içinde- çok değişik bir niyetle uygulandığını açıkça göstermektedir.

Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar Özeti

Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar Pdf Oku

Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın’den Araba Sevdası’na Yansımalar Pdf indir

pdf indirme butonu

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu