Sanat

Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye PDF Oku indir

Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye PDF oku indir, Pierre Bourdieu tarafından kaleme alınan Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye kitabı, 224 sayfadan bir araya gelmiştir. 2. Hamur değeri ile basılan Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye kitabı 2023 ebatında olup, 1. Basım İletişim Yayınları tarafından yayınlanmıştır. Yazımızda Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye pdf oku, Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye PDF yandex, Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye PDF Drive gibi indirme linklerini kullanabilirsiniz.

Kültür Üretimi: Sembolik Ürünler – Sembolik Sermaye PDF Oku

Avrupa toplumlarında sanatın kurumsallaşmasının tarihi, sanatın özerkliğini kazanmasının tarihidir. Rönesans’ta tohumları atılan bu özerkleşme süreci boyunca sanat, Kilise ile Saray’ın himayesinden ve vesayetinden koparak bağımsızlaşır. Aynı süreçte kapitalizmin yükselişine koşut bir sanat piyasası örgütlenir. Bir yandan da sanat tarihi ve sanat eleştirisi başlı başına birer yazın türü olarak gelişir. 19. yüzyıla gelindiğinde, kendi bilgisini ve estetiğini kendi içinde tespit eden, otoriteyi ve meşruiyeti kendi mercilerinden devşiren bir sanat alanı teşekkül etmiştir. Ne var ki, bu alan öte yandan da piyasaya tâbidir; oysa varlığını “ekonomi”nin inkârı üzerine tesis etmiş, kendini “ticari” endişeların reddiyle tanımlamıştır.

Avrupa toplumlarında sanatın kurumsallaşmasının tarihi, sanatın özerkliğini kazanmasının tarihidir. Rönesans’ta tohumları atılan bu özerkleşme süreci boyunca sanat, Kilise ile Saray’ın himayesinden ve vesayetinden koparak bağımsızlaşır. Aynı süreçte kapitalizmin yükselişine koşut bir sanat piyasası örgütlenir. Bir yandan da sanat tarihi ve sanat eleştirisi başlı başına birer yazın türü olarak gelişir. 19. yüzyıla gelindiğinde, kendi bilgisini ve estetiğini kendi içinde tespit eden, otoriteyi ve meşruiyeti kendi mercilerinden devşiren bir sanat alanı teşekkül etmiştir. Ne var ki, bu alan öte yandan da piyasaya tâbidir; oysa varlığını “ekonomi”nin inkârı üzerine tesis etmiş, kendini “ticari” endişeların reddiyle tanımlamıştır.

Pierre Bourdieu, burada yayımladığımız iki temel makalesinde, sanat alanına damgasını vuran bu paradoksu masaya yatırıyor ve “sembolik mallar”ın üretimindeki yapısal dinamikleri ortaya koyuyor. Tiyatro, edebiyat ve görsel sanat alanlarındaki saha araştırmaları üzerinden, kültürel üretimin temel yasası olan yarışın nasıl işlediğini inceliyor. “Çıkar gözetmezlik”, “saf estetik”, “sanat-için-sanat” gibi şiarların üstünü örttüğü sembolik iktidar mücadelelerini gözler önüne seriyor. Randal Johnson’ın sunuş yazısı ise Bourdieu’nün çalışmalarını ve temel kavramlarını konu alıyor.

 

 

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu